Dočasné předměty
Místo konání
Knihovna Třinec - galerie
Čas: 18:00
Kapacita: neomezena
Vstupné: zdarma
Výstava Dočasné předměty
Ve čtvrtek 7. března 2019 v 18.00 zahajuje Galerie města Třince vernisáží další výstavu v galerii v knihovně. Nenechte si ujít výstavu fotografa Viktora Kopasze nazvanou Dočasné předměty, která potrvá až do 13. dubna 2019.
Dočasné předměty
Více informací o výstavě naleznete ve facebookové události: Vernisáž výstavy Viktora Kopasze: Dočasné předměty). Vernisáž k výstavě proběhne 7. 3. 2019 od 18.00 v galerii v Knihovně Třinec (Lidická 541, Třinec).
Viktor Kopasz (*1973, Královský Chlmec, SK)
Viktor Kopasz se narodil v roce 1973 v Královském Chlmci na Slovensku jako příslušník tamější maďarské menšiny. Vystudoval v letech 1992–1997 obor fotografie na pražské FAMU a absolvoval stáž na londýnské Middlesex University (1997). Od roku 1989 pracuje na vizuálních denících, ve kterých se propojují fotografie a kresby s vícejazyčnými texty. Samostatně vystavuje od roku 1991, patří mezi autory zastupované galerií Hunt Kastner. Vydal obrazové knihy In the Jungle (1999), Zajetí/Fógság (2001, s poezií Jaromíra Typlta) a Kertelö (2004). Je také autorem krátkých videofilmů Podvodník (1999) a Shadow play (2002). Žije v Praze, věnuje se volné fotografické tvorbě, učí fotografii na středních uměleckých školách a vede fotografické workshopy na FAMU. (zdroj: revolverrevue.cz)
Více o autorovi na jeho internetových stránkách kopasz.cz.
“…Fotografii Kopasz chápe jako široký komplex činností, kdy snímky vkládá do různých kontextů, anebo je využívá jako syrový výchozí materiál pro další grafické postprodukce a obrazové manipulace. V tomto ohledu se zdá, že nemá zábran, a tak snímky opakovaně uplatňuje v odlišných sériích a různých vizuálních variantách. Příznačné je pro něj navracení se k vybranému motivu a jeho mnohočetné užívání. Jakoby význam nebylo možné postihnout jednotlivinou, ale pouze množstvím, jako by sledované téma nebylo možné vyslovit jednoznačně, ale bylo ho nutné obcházet, nahlížet z různých vzdáleností a úhlů. Charakteristickým pro Kopaszovy fotografické skladby jsou vpisky, textové poznámky a významové hříčky, často ve všech jazycích, které užívá, včetně angličtiny. Jako hypotéza k porozumění Kopaszovu přístupu k obrazům se proto nabízí paralela s jeho zkušeností s jazykem. Stejně jako je nucen k neustálému „sebe-překladu“ z jednoho jazyka do druhého, odsouzený k trvalé „nepřesnosti“ a „neúplnosti“, tak i v obrazovém režimu krouží kolem tématu a vytváří mozaikovitý časoprostor, jež si vždy do jisté míry zachovává kus nepřehlednosti a neuzavřenosti.” Jiří Ptáček (Více zde: fotografgallery.cz)
Program výstav a další přehled aktivit Galerie města Třince můžete sledovat na jejich webových stránkách galerietrinec.cz a na Facebooku.